пʼятницю, 21 липня 2017 р.

3. МІТІЛЕН "ЖОРСТОКИЙ ПРИСУД" (Поети.Сім канцон до Галаєли)

          Мітілен мав у житті два кохання. Обидва нещасливі. Галаєла було перше. Розрив з Галаєлою дуже підірвав його душевно, але не вбив. Може, тому, що взаємини з цією жінкою були короткі і він не встиг надто привязатися до неї? А, може, з якоїсь иншої причини? У кожному разі це неґативно не позначилося на його творчості, навпаки, в цей період він написав найбільшу кількість канцон. І не тільки любовного змісту, а й філософського, зосібна, знамениті канцони про красу, життя і смерть. 

                                          1. 
                                          Троянда, 
                                          яку я подарував, 
                                          була тобі так до лиця. 
                                          На тлі червоного ґраніту 
                                          корабельної пристани 
                                          ти тримала її в руці. 

                                          2. 
                                          Я не знаю, як бути. 
                                          Ти не кажеш мені “так”, 
                                          ти не кажеш мені “ні”. 
                                          Як непутящий учень 
                                          майстра каліграфії, 
                                          я зазираю до свого серця 
                                          і нічого, крім гіркоти, 
                                          там не знаходжу. 

                                          3. 
                                          Це була помилка, 
                                          хвилинний спалах пристрасти, 
                                          а не кохання, – 
                                          такий жорстокий присуд 
                                          я почув від тебе. 
                                          Що ж лишається мені? – 
                                          Невже тільки безшелесні гілочки 
                                          цих напівусохлих евкаліптів?! 

                                          4. 
                                          Бути нелюбим – гірко. 
                                          Прийняти це 
                                          не хоче моя душа. 
                                          Набагато приємніше їй 
                                          знову і знову 
                                          воскрешати в памяті 
                                          хвилюючі доторки 
                                          до ніжних мочок твоїх вух 
                                          з невеличкими 
                                          срібними кульчиками. 

                                          5. 
                                          У твоєму відчайдушному “ні” 
                                          я вчуваю затаєне “так”. 
                                          Воно зблискує з глибин 
                                          твоїх попелясто-блакитних очей, 
                                          воно визирає з кутиків твоїх вуст, 
                                          які Бог пофарбував карміном 
                                          дивовижного відтінку 
                                          і насититися якими я невспромозі. 
                                          Воно бринить навіть у твоєму голосі, 
                                          особливо, коли в порожній кімнаті 
                                          нас з тобою з’єднує 
                                          лише крихітна геба́нова слухавка. 
                                          Можливо, я сам усе це вигадав, 
                                          але поки я чутиму це приховане “так”, 
                                          доти душа моя 
                                          шукати стежок до твого серця 
                                          не перестане. 

                                          6. 
                                          Чим провинився я, 
                                          що прирекла ти мене 
                                          на ці страждання? 
                                          Уже третій день 
                                          я знемагаю за тобою. 
                                          А твій телефон мовчить, 
                                          і марно я вслухаюся 
                                          у бездушні гудки. 

                                          7. 
                                          Якщо це не кохання, 
                                          то його не існує взагалі. 
                                          Радість і біль 
                                          лежать в його основі. 
                                          Бачити тебе – це радість, 
                                          не бачити – це страждання. 
                                          І перше, і друге 
                                          я спізнав з тобою. 
                                          Спочатку було перше, 
                                          а тепер лишилося тільки друге.



4. Мітілен Почуття сильніші за розум 
http://ua-human.blogspot.com/2017/07/7.html

СЛОВНИК ВАЖКОЗРОЗУМІЛИХ СЛІВ
 
                                         

Немає коментарів:

Дописати коментар