У Кіфарі, в далекому гірському містечку в Румінській провінції, яке славилося непогамовною розпустою своїх мешканців, Єфрема спочатку зустрічали доволі насторожено. Містяни були певні, що він, проповідуючи Велику Сутність, буде їм дорікати за неперебірливість у статевих стосунках і надмірну хтивість. Та їхні побоювання виявилися цілковито безпідставними. Ба більше, проповідник, який вісімнадцять років провів на повному відлюдді у Драконових горах і якого багато хто вважав за святого, виявився неабияк обізнаним у мистецтві любощів. Його мудрі настанови, що́ таке кохання і як чоловіки та жінки мають обходитися одне з одним, аби досягати екстази у любосному поєднанні, багато кому відкрили очі на значення і можливості людського тіла, якщо воно не замикається у собі, повністю відкрите, вільне і рухається по висхідній туди, до небесних верховин, де тратиться всяка ріжниця між плоттю і духом, а, отже, до Великої Сутности.
За десять днів Єфрем провів у Кіфарі десятки проповідей і бесід, а також відповів на безліч питань щодо вад і ґанджів у любощах, розвіяв немало сумнівів, хибних уявлень та любовних забобонів кіфарців, пояснив їм, як належить розвязувати ті чи инші труднощі, які виникають на стежках зближення тілесного і духового.
Ось як відповідав Єфрем у Мідному саду, сидячи на козячих шкурах біля струмка Іма́ґо кіфарським жінкам, які скаржилися, що не почувають насолоди від злягання з чоловіками:
-Тут зазвичай винні обидвоє. Бо кожен зосереджений на собі і розглядає иншого як безживне знаряддя. А має бути так: той инший мусить щезнути, стати тобою, твоїми ще одними живими руками й ногами, твоїм ще одним тілом, яким ти управляєш як сама собі знаєш. Двоє повинні стати одним, себто тобою. І якщо це стається, ви обовязково опинитеся там, куди так пориваєтеся — у захмар’я божистих розкошів.
-А що є найголовніше в любощах, хіба не міць чоловічого прутня?— питали деякі жінки.
-Не надавайте аж такого значення прутневі. Його вага в коханні дуже перебільшена і набагато скромніша, ніж усі вважають, особливо для жінок. Не прутень визначає і далеко не тільки від прутня залежить досягнення жінкою найвищого любосного злету. Прутень більше важливий для чоловіка, бо тільки через прутень чоловік може зазнати вершинної насолоди. Для жінки ж головним знаряддям є весь чоловік, його руки, губи, все тіло. І якщо жінка може зробити тіло чоловіка своїм власним тілом, може зробити його собою, то вона легко досягне того найвищого любосного злету навіть і без прутня,— відповідав Єфрем.
-Невже це можливо?— чудувалися жінки і переглядалися між собою.
-Запевняю вас, що можливо. Але це залежить від обидвох, а не від одного,— відповідав Єфрем і посміхався своєю загадковою і на диво проникливою посмішкою, в якій, здавалося, було все: і прийняття, і відторгнення, і питання без відповідей і відповіді без питань, і радість з присмаком смутку, і скорбота з відтінком утіхи, посмішкою, яка невідомо що виражала і невідомо кому була адресована.
!!! - нагальна нагорна проповідь, особливо нашому часу, часу повного дискомфорту і повної ж розбещеності у питаннях найвищих інстинктів-потреб!
ВідповістиВидалити