четвер, 11 червня 2015 р.

13. ФЕНОМЕН ПРИЗАХІДНЬОГО СОНЦЯ (Есеї)

          Дуже люблю споглядати призахіднє сонце. Вже багато років чи не щодня дивлюся, як воно спроквола сідає за деревами, далекими бляшаними дахами хат.   
          Ось і зараз сиджу над озерцем у саду. Сонце ще високо, ще припікає. Але що далі, то його промені стають лагіднішими, ніжнішими, солодшими, ну цілком як пестливі доторки жіночих долонь. Ще трохи і сонце зовсім перестане пекти, непостережно послаблятиме свою сліпучу жаристість, тьмянітиме, спускаючись до крайнеба. І тоді почнеться це чудо -- неквапливе довге зникання з прощальними дивовижами: несподіваними змінами барв, хистких полисків, тремтливих форм з переливами відтінків, жаристих цяток, прощальних помахів і… і небуття. А потому і страхом, непояснимим, містичним, що це буцімто останнє сонце, якого більше не буде. І зразу ж сумнів – кого? Сонця чи мене? 
          Що дивує найбільше? 
          Скільки не дивлюся, як заходить сонце, щоразу маю напрочуд рельєфне враження, що бачу це вперше. Розсудок мій каже: та ти бачив це мільйони разів. Це ж те саме сонце, що було до тебе і буде по тобі. Нічого нового ні вчора, ні сьогодні, ні завтра. І я весь німію, не годен заперечити ні на пі́лочку. Збентежений звертаю очі на багрецеве ко́чало, вдивляюся в нього і відчуваю всім своїм єством, що воно заворожує мене – дивне, таке прекрасне, велике і гідне – спокійно з величчю без нарікань воно відходить за обрій. І раптом мене проймає – я абсолютно сто́тно певен, що цього сонця я ще не бачив ніколи. Все, що було раніше – це инші сонця, зовсім не такі, як це сонце – цілковито нове, незвідане, незнане. 
          Чому це так? У чім секрет цього загадкового феномену? 
        



14. Платівки  
http://ua-human.blogspot.com/2015/07/blog-post_21.html

СЛОВНИК ВАЖКОЗРОЗУМІЛИХ СЛІВ
 
 

2 коментарі:

  1. Гарно...
    Люблю спостерігати небо...

    ВідповістиВидалити
  2. Небо, ріку, дерева, юрмища людей... Головне при цьому бути уважним. А ми такі неуважні!... От і життя проходить повз нас.

    ВідповістиВидалити