середу, 12 квітня 2017 р.

31. ЖИВУ НЕ ТАК (Нотатки мого друга Т.Р.)

          Я не знаю, хто він і звідки, не знаю навіть його ймення. Але він явно не мешканець цього маленького містечка на Подесенні, куди я цієї неділі приїхав на за́купи. І не розумію, чому він заговорив зі мною. Може, я виклика́в у нього якусь особливу довіру, і йому закортіло поділитися тим, що не знаходило розуміння ні в кого? Хай там як, але цей дивний чоловік, сивий, з проникливим поглядом, у благенькому попелястому піджаку і білій сорочці з облізлим від частого прання коміром з доброго дива пустився розповідати про те, що мучило його серце. Він розказував неголосно, якось наче спроволока, а я з ледь прихованим роздрато́ванням недбало слухав, ховаючи до авта кошики й торби. 
          -Вибачте, але я мушу їхати,-- безцеремонно перебив я його, сідаючи за кермо. 
        Чоловік умить замовк і з винуватим виглядом відійшов убік. І мені раптом стало шкода його. Він здавався таким нещасним, неприкаяним. Стояв і дивився на мене спокійно, без найменшої образи. І я всю дорогу, поки їхав до села, куди щороку на літо перебирався з Києва, ніяк не міг заспокоїтися, картаючи себе за безсердечність. 
          Потім, уже вдома, у Сереновій хаті, яку мій друг незадовго до смерти переписав на мене, я згадав усе, що той чоловік говорив, і врешті до мене дійшло – він розказував про одну дуже важливу проблему, яка гнітила його. Втім, я певен, це стосується не тільки його особисто, а й людини взагалі. 
         
                                                      Як треба жити, 
                                                      що чинити 
                                                      і які говорити слова — 
                                                      все я знаю досконало. 
                                                      Але щоразу живу не так, 
                                                      чиню не те 
                                                      і не ті вимовляю слова.



СЛОВНИК ВАЖКОЗРОЗУМІЛИХ СЛІВ
 
 

1 коментар: