четвер, 10 листопада 2016 р.

30. ЩО ВІДКРИВ МЕНІ ЗАЄЦЬ (Есеї)

          Він скотився із густо зарослого барвінком й поодинокими кущиками бузу погреба, наче величезна брунатно-сіра куля, майже вогненна…Зі страшенним тріском і шумом… Кинувся було вниз у сад, а потім різко завернув ліворуч і стрілою шугонув по траві і щез у заростях вишняку, який уже вкриває, чей, половину занедбаного сусідового обійстя. 
          Зі страху я застиг на місці і не міг ані ворухнутися. Стояв і витріщеними очима дивився поперед себе, навіть не зауважуючи, що відро давно наповнилося, і вода хлюпоче через край. Я ніяк не міг отямитися. Спочатку мені здалося, що це впала з погреба півтораметрова труба-продуховина. Але вона стояла незрушно. Втім, я не вірив своїм очам. 
          І тільки побачивши довгі вуха, які на один змиг зметнулися догори перед тим, як живий пульсуючий клубок зник, до мене дійшло, що це був заєць, а радше зайчисько воістину гігантських розмірів. І я став сміятися, ба ні, я реготав, ревів як десяток левів, я весь здриґався в судомах, корчився, махав руками, метляв головою, заледве не падав і не міг перестати…Довго, довго… Затихав і знову починав ще з більшою силою гіготати, що аж урешті мене почало боліти горло. Я задихався, душився кашлем, і ніяк не міг зупинитися. 
          -Тепер я знаю, знаю, що це було!!! -- кричав я між черговими спазмами сміху, які душили мене. 
          І ось зараз, коли я давно заспокоївся і можу споглядати цю жовтаву плямку місяця на захмареному небі, я майже певен, що саме так колись сміявся і Бодхідгарма, коли йому відкрилася Велика Сутність. 
          -Що сталося, коли на тебе зійшло просвітління?-- запитали його. 
          -Нічого, нічого не сталося, я просто розреготався,-- відповів він.


31. Білина, незрівнянно гарніша за сніг 
http://ua-human.blogspot.com/2017/01/22.html

СЛОВНИК ВАЖКОЗРОЗУМІЛИХ СЛІВ
 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар